Hej 😉

Do rozpoczęcia tegorocznej edycji BialJamu pozostał dokładnie miesiąc i jeden dzień, a więc najwyższy czas ujawnić nazwiska naszych prelegentów, którzy podzielą się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem w tworzeniu gier i nie tylko…

Poznajcie ich już teraz!

ŁUKASZ GADOMER

Jak sam o sobie mówi, urodził się w czasie, gdy na polski rynek zaczęły trafiać pierwsze komputery domowe. W jego domu pojawił się Atari 130XE, na którym rozpoczął przygodę z grami oraz czymś, co szumnie można nazwać programowaniem – choć wtedy sprowadzało się to do przepisywania kawałków kodu w języku Basic z magazynów typu Top Secret. Bardzo proste gry na to urządzenie, ładowane za pomocą czytnika kaset magnetofonowych, były doświadczeniem wyjątkowym, nowym i świeżym. Przez epokę Famiconów, a następnie komputerów PC coraz bardziej poznawał jasne i ciemne strony świata gier, aby wreszcie ukończyć Ekonomię na UwB oraz Informatykę na PB, z obu kierunków zdobywając tytuł magistra z wyróżnieniem. Aktualnie zbliża się do momentu pisania doktoratu, pracując jednocześnie na uczelni oraz jako programista.

Już 8 czerwca Łukasz opowie nam o tworzeniu fabuły w grach komputerowych.

 

MICHAŁ JADCZUK

Absolwent Informatyki na PB, a także weteran BialJamu. Jako zdobywca III miejsca w 2015 roku (w drużynie M&M za grę #YOLT) oraz I miejsca w 2017 (drużyna 3MK za grę 10 second Horde), a także organizator edycji 2016 śmiało może powiedzieć, że o naszym konkursie wie wszystko.
Gamedev to jego hobby, a niegdyś również główny sposób nauki programowania. Obecnie zatrudniony w OpenTopic jako junior data scientist i aktywnie zgłębiający temat sztucznej inteligencji.

Już 8 czerwca Michał opowie nam o zastosowaniu uczenia maszynowego do zaprogramowania AI w grach komputerowych.

 

MACIEJ  KUCHARCZYK I JAN ROMANOWSKI

 

Maciej to absolwent Politechniki Białostockiej, pasjonat systemów wbudowanych, elektroniki oraz technologii VR. Wolne chwile poświęca wirtualnej rozrywce zasiadając do tworzenia bunkrów w Minecrafcie. Aktualnie pracuje w Transition Technologies PSC w dziale IoT i zajmuje się tworzeniem oprogramowania w oparciu o narzędzia firmy PTC.

 

 

 

Jan – również absolwent Wydziału Informatyki, gdzie zaczął swoją przygodę z programowaniem. Programista Android, AR, IoT. Zajmuje się rozwojem całych aplikacji, zarówno od strony UX, jak i Back-endu. Zainteresowany grami planszowymi, taktycznymi, karcianymi, jak i tymi bardziej imprezowymi.

 

 

Tematem ich wspólnej prelekcji będą technologie IoT ułatwiające rozwiązywanie problemów przemysłowych, takich jak konserwacje sprzętu. Omówią ideę rozszerzonej rzeczywistości oraz przedstawią technologie PTC umożliwiające tworzenie aplikacji na takie platformy. W dwóch słowach? Maciej i Jan pokażą nam przykład fizycznego urządzenia IoT wraz z integracją z AR, a dokładniej – wspólnie z nimi stworzymy wirtualnego asystenta rozbrajania bomby!